2 min
2

Review fotoalbum Pixum

07/23/2012
2 min
2
Een tijdje geleden heb ik een op verzoek een fotoalbum laten drukken bij Pixum. Nu had ik toch nog wel wat foto's liggen die ik een keertje wilde laten afdrukken in een boek, dus dat kwam goed uit. Review Fotoalbum PixumOp zich verschilt de werkwijze van Pixum niet van de andere albumdrukkers. Na het downloaden van de albumsoftware kun je het juiste formaat boek kiezen en de foto's inlezen. Hoewel er een mogelijkheid is om de foto's automatisch te laten verdelen en plaatsen in het album zou ik dit niet willen aanraden. Wat mij betreft een vrij nutteloze optie. Je wilt toch zelf bepalen hoe en waar welke foto komt? De software werkt redelijk intuïtief. Voor iemand die er nog nooit mee gewerkt heeft, kan het af en toe even zoeken zijn, maar in het algemeen kom je er vrij snel uit. De mogelijkheden zijn niet super uitgebreid, allemaal redelijk basaal. Maar voor mijn doel was het zeker voldoende. Dan het magische moment van het album definitief naar de afdrukcentrale sturen, altijd spannend. Je wordt goed op de hoogte gehouden van de status van je album en binnen enkele dagen had ik een stevige kartonnen envelop in de bus. Review Fotoalbum Pixum Het album was geen verrassing voor me. Het zag er net zo goed uit als eerdere albums die vrouwlief weleens van onze vakantie heeft gemaakt bij een andere albumdrukker. Naast de stevige envelop is het album netjes in plastic ingesealed. Review Fotoalbum Pixum De kwaliteit van de foto's vind ik prima voor het doel: een herinneringsalbum. Verwacht geen kwaliteit om je portfolio mee af te drukken, daar is het de soort druk niet voor. Maar zoals ik al zei: voor mijn doel prima en met kleuren zoals ik die had bedoeld. Review Fotoalbum Pixum Het middendeel van het album ligt niet vlak. Dat kon ik vantevoren nergens zien of vinden en ik was in de veronderstelling dat dit tot de mogelijkheden zou behoren. Temeer omdat het gewoon mogelijk is een spread over twee pagina's heen te leggen. Maar goed, dat was dus niet het geval. Review Fotoalbum Pixum Al met al: voor een fotoalbum met vakantieherinneringen of iets dergelijks vind ik het een prima album. Gezien de prijs en het aantal pagina's ben ik tevreden over het eindresultaat!